Trening idealny w trakcie odchudzania.

Odchudzanie jest trudnym i długim procesem, ale udane przyniesie wspaniałe efekty zdrowotne, piękną sylwetkę i doskonałe samopoczucie. Podstawą redukcji powinna być odpowiednio dobrana, zbilansowana dieta, którą warto uzupełnić o aktywność fizyczną. Dzięki temu efekty będą szybsze, a ciało stanie się jędrne i smukłe.

Przygotowując swój plan treningowy, warto pamiętać, że forma treningu nie ma większego znaczenia – dobrze sprawdzi się zarówno trening siłowy, aerobowy, funkcjonalny, jak i wytrzymałościowy. Najważniejsze, aby jasno określić swoje cele dodatkowe (np. zwiększenie wydolności, poprawa kondycji, czy zwiększenie masy mięśniowej) i do nich dobrać odpowiednie ćwiczenia. Ważne jest również, aby trening sprawiał przyjemność. Dzięki temu nie będzie kojarzył się z karą i przykrym obowiązkiem i łatwiej będzie przestrzegać planu treningowego.

Aktywność fizyczna, która ma przyspieszać spalanie tkanki tłuszczowej, powinna być dość intensywna i trwać odpowiednio długo. Minimum to 20 minut, ale im dłuższy trening, tym lepsze efekty. Najlepiej ćwiczenia wykonywać regularnie, co najmniej 3 razy w tygodniu przez godzinę. Jeśli ma się problemy z motywacją i często szuka się wymówek, warto z góry ustalić co, kiedy i jak długo będzie się ćwiczyć. Określenie konkretnego dnia i godziny treningu oraz przygotowanie planu ćwiczeń pomoże wytrwać i ułatwi osiągnięcie celu.

Najlepsze efekty przyniesie stosowanie różnorodnych form treningowych i zróżnicowanych ćwiczeń. Dzięki temu zadba się o wszechstronny rozwój fizyczny i poprawi się funkcjonowanie organizmu na wielu obszarach. Trening wytrzymałościowy poprawi kondycję, ćwiczenia siłowe zwiększą siłę i masę mięśniową, trening funkcjonalny wzmocni mięśnie głębokie, a trening aerobowy pozytywnie wpłynie na wydolność sercowo – oddechową organizmu. Wszystkie razem zapewnią gibkie, jędrne, elastyczne i sprawne ciało oraz pomogą zredukować tkankę tłuszczową. Ważne jest również, aby wprowadzić większą ilość aktywności fizycznej do swojego codziennego życia. Można to zrobić poprzez dojeżdżanie do pracy rowerem lub chodzenie pieszo, wybieranie schodów zamiast windy, czy chodzenie do sklepów zamiast dojeżdżać autem.




Zobacz też